Geluksvogels! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marlieke jager - WaarBenJij.nu Geluksvogels! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marlieke jager - WaarBenJij.nu

Geluksvogels!

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg marlieke

06 Januari 2009 | Australië, Sydney

Alhoewel ik officieel te laat ben, wens ik iedereen toch nog een heel gelukkig nieuw jaar toe!!

Oud en nieuw in Sydney was bijzonder!Na ’s ochtends uren in de stad rondgedoold te hebben vonden we uiteindelijk de ideale plek: een ‘rustig’ park met uitzicht op de brug en je mocht daar je eigen eten en drinken meenemen.
Iedereen begint ’s middags al met drinken dus de sfeer is erg relaxed en gezellig. Om 12 uur het allermooiste vuurwerk ooit gezien, hoop dat jullie de tv aan hadden staan :).
Na 12 uur houden de feestjes buiten vrijwel meteen op, iedereen zit immers al een uur of 12 in het park te hangen…Voordeel is dat je redelijk vroeg in bed ligt en fris het nieuwe jaar in gaat!

Na 4 dagen bij het nichtje van Emma op de oprit geslapen te hebben in Coogee Beach vertrokken we naar de Blue Mountains. Erg mooi, erg toeristisch en megakoud! ’ s Avonds met wat mensen op de camping een groot kampvuur gemaakt,supergezellig!

De dag erna doorgereden naar Palm Beach, een mooi strand 40 km. boven Sydney. Natuurlijk konden we geen camping vinden dus we besloten de nacht op een parkeerplaats door te brengen. Het was alleen koud, winderig en het regende. Een Zuid-Afrikaans echtpaar maakte ff een gezellig praatje met ons, ze vonden het wel grappig hoe we ons soepje in de camper aan het oppeuzelen waren.
Een kwartier later zien we ze weer verschijnen. Hetgeen waar we altijd al op hoopten gebeurde echt, ze boden ons hun huis en 3 bedden aan! Hmm, een koude natte parkeerplaats of een warm gezellig huis, wat zou je doen?

Uiteindelijk hebben we daar 2 nachten geslapen en het was echt supergezellig!Ze hadden ook 3 kinderen, maar die waren allemaal op reis of op vakantie, wij waren dus de surrogaatjes :).
Heerlijk gegeten (braaien), geslapen en in het bubbelbad gelegen, wat wil je nog meer? Gister kregen we al een sms van ze dat ze ons misten, wat een geweldige mensen!!

Na ruim 4 mooie weken brak gister helaas ook het moment aan om Barney (onze camper) in te leveren. We hadden een flinke deuk in de zijkant, dat zou ons onze borg kosten. De afleidingstruc van Emma en mij werkte gelukkig goed, bij de deuk aangekomen begonnen we uitgebreid over alle kangaroos die we hadden gezien te vertellen, de inspecteur vond t geweldig en heeft de deuk niet gezien :).
Vanavond vliegen we naar Melbourne aangezien een vliegticket net zo duur was als een busticket en een busritje 15 uur duurt…

Nog een paar Australian facts!:
- Australië heeft overal schone public toilets, heerlijk voor een zeikerd zoals ik!
- Australië heeft overal public BBQ’s staan, ideaal!
-Australië heeft meer dode dan levende kangaroos langs de weg…
- Australië heeft toch ook nog een paar wilde kangaroos, in een veld langs de weg stonden er een stuk of 40!

Hier nog wat pics: http://picasaweb.google.nl/emmabeumer/SydneyAndNYE#

Have a good one mate, no worries!!!

Marlieke

• 06 Januari 2009 - 07:28

Monique:

Heppie new year to you too!!!

Altijd fijn als mensen zo aardig zijn.

Ik wist wel dat die vrouwelijk charmes ooit nog van pas zouden komen ;).

X

• 06 Januari 2009 - 09:03

Martine:

Hey!!

Jij ook een heel gelukkig nieuw jaar!! Super om al je verhalen te lezen joh!

Tot over een maandje!!

X Martine

• 06 Januari 2009 - 09:04

Daniel:

Happy New Year. Zo'n NYE in Sydney is onvergetelijk, dat geloof ik gelijk. En dan te bedenken dat die vuurwerkshow origineel bedoeld was om bosbranden te voorkomen als mensen zelf vuurwerk af gingen steken :)
    Je moet eigenlijk ook nog even naar Manly Beach gaan, hoewel je (helaas) alweer in Melbourne bent :). Bij Melbourne kan je naar Philip Bay gaan om Fairy penguins te zien!!
    Klinkt goed allemaal, hier zit een erg jaloerse gozer :)

• 06 Januari 2009 - 09:24

Patricia:

Hi Marlieke!

Klinkt allemaal erg goed! Gaaf hoor, NYE in Sydney!! Geniet er nog even lekker van. Ik vond zelf het park Wilson's Prom. erg leuk en mooi (is 100 km van Melbourne ofzo). Misschien leuk als jullie nog tijd hebben!

Liefs

• 06 Januari 2009 - 10:12

Thao:

Happy New Year to you too mate! Ben blij dat je het zo leuk hebt!! Beter dan -5 Celsius en werken!!! X

• 06 Januari 2009 - 12:46

Jonne:

Heel erg vet allemaal! Dat echtpaar is te goed. Dikke mazzel noemen we dat! Beginnen de Australian Open in Melbourn niet binnenkort? Je moet proberen om een dagje tennis te gaan kijken!
    We mailen. Dikke kussss!

• 06 Januari 2009 - 12:52

Janneke:

tja, ik begin me zo langzamerhand af te vragen, wat ik hier in dit land nou nog doe....
    Heb zin om ff naar je toe te komen, maar ja, de plicht roept...
    gr janneke

• 06 Januari 2009 - 18:19

Gerard:

Hoi lieve Liek,
    Jij ook een heel goed 2009 toegewenst, een jaar met oor jou belangrikje veranderignen. Ik hoop dat je daar al erg naar uit ziet!!!!!!!!!
    Het ziet en hoort allemaal wel erg aangenaam. en dat jullie daar zelfs vertroeteld worden als kinderen had je van tevoren niet kunnen dromen! Bofferds.

Liefs, Gerard

• 06 Januari 2009 - 18:53

Remko:

Goede verhalen, had het vuurwerk wel op tv gezien daar!
    Einde nadert idd alweer, heb je al zin om te werken per maart:)

• 06 Januari 2009 - 21:46

Anke:

Hoi Liek,

Ongelooflijk dat jullie zo gastvrij onthaald werden door dat echtpaar!
    Wij hebben geen surrogaatje voor jou gehad. Nog heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Hier is het nu min 6 en in Limburg wordt het min 20!!Dus lekker zonnen daar.
    Kus

• 08 Januari 2009 - 10:04

Linda:

hmmmz nou ik ben benieuwd of mijn vliegtuig nog een dag vertraging heeft ofzo... ik ben bang van niet :(

ik mail je nog al mijn tips!! x Linda

• 08 Januari 2009 - 21:06

Robbert:

Hey meid! Jij ook gelukkig nieuwjaar!

Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt!! Hier is het maar koud!

Veel plezier! En geniet er flink van!

Kus