Sandboarding, surfing, rafting,en...koeien melken! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marlieke jager - WaarBenJij.nu Sandboarding, surfing, rafting,en...koeien melken! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marlieke jager - WaarBenJij.nu

Sandboarding, surfing, rafting,en...koeien melken!

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg marlieke

25 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

We doen en zien zo ontzettend veel hier in Nieuw Zeeland dat ik soms al moeite heb te bedenken wat ik gister ook al weer heb gedaan. De meeste dingen zijn gelukkig zo ontzettend gaaf dat ik ze bijna niet kan vergeten!!

Zo zijn we naar het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland gegaan, Cape Reinga, en hebben daar van zandduinen gesandboard. Onwijs gaaf en vermoeiend!!Ook is dat de plek 'where the 2 oceans meet', namelijk de pacific ocean en de tasman sea. Je ziet een lijn met golven waar ze tegen elkaar opbotsen, cool! Verder is het daar ook gewoon ontzettend mooi!!

In Paiha of The Bay of Islands (alle plaatsen hebben de traditionele Maori naam en een engelse naam) zijn we nog op een dolphin tour geweest waar we misschein met ze mochten zwemmen als er geen jonkies waren. Op de boot hoorden we pas dat jonkies dolfijnen tot 3 jaar zijn, mooi dat je dus bijna nooit kunt zwemmen daar...De boottocht was gelukkig ook ontzettend mooi (gebruik het woord mooi te vaak, maar alles is hier echt onwijs mooi...)

In Mercury Bay een kayak tour gedaan naar de Cathedral Cove. Hier was ook de film Narnia 2 opgenomen, was dus weer niet echt lelijk hier :).
De Kiwi buschauffeur wilde ons 's avonds als het laag water zou zijn niet naar het beroemde hot water beach brengen. Dus hebben we met z'n twintigen een taxi geboekt die ons erheen bracht, 2 uur wachtte en weer terugbracht. Je graaft daar dus een kuil in het zand en er komt heet water naar boven. Het meeste water was echt te heet en dan moet je een kanaal naar de zee graven... Het was heel druk met mensen daar, maar met 20 man in een natuurlijke jacuzzi met uitzicht op de oceaan en de sterrenhemel en met een lekker drankje vermaakte ik me erg goed!

In Rotorua wat geizers en modderpoelen gezien, het wordt ook wel Rotten Roa genoemd door de stank die er altijd hangt...

Daarna in Waitomo 'the black abyss' gedaan, een van de leukste dingen die ik in mijn leven heb gedaan denk ik!!Je abseilt 40 meter naar beneden een grot in, dan doe je een flying fox in het donker, vervolgens spring je met een autoband onder je kont het ijskoude water in en drijf je in het donker onder de glowwormen door. En dat is nog maar het begin. Hierna ga je echt de grot in, klimmend door watervallen, afdalen door kloven met megagrote spinnen om je heen, kruipend door holen waar je denkt niet in te passen etc. Dit alles duurt 5 uur. Nu had ik 's ochtends al een koe mogen melken in een schapenshow dus mijn dag kon dacht ik al niet meer stuk, maar het black water rafting van de middag maakte het echt een dag om nooit meer te vergeten :)!!!

Hierna off the track met een groepje van 8 naar het surfparadijs Raglan gegaan. We zaten in een superchill hostel in een ontzettend mooie omgeving. De golven waren daar ook geweldig, 2 dagen heerlijk gesurft (ik stond voor het eerst meer op mijn board dan dat ik in het water lag).

Gisteravond kwamen we weer in Taupo aan om vandaag de beroemde Tongariro crossing te doen. Deze een dag hike staat in de top 10 van de beste hikes in de wereld. Om 5.40 uur werden we vanmorgen opgehaald. De crossing zou ongeveer 6 tot 8 uur duren. Wij besloten echter een sidetrack te doen wat inhield dat we een gigantisch hoge vulkaan gingen beklimmen. Deze vulkaan was Mount Doom in 'The Lord of the Rings'. Het was zwaar, zwetig, vallen en opstaan, stenig, ijzig, exploderend hart maar...de krater bovenaan was geweldig!!!Een schitterend uitzicht over de krater en alle vulkanen in de omgeving, wow!!!
De terugweg rennend volbracht door de dikke lagen zand en steen. Helaas had ik even het briljante idee om op mijn kont naar beneden te glijden en scheurde mijn broek finaal uit...:)

Om 16.30 uur ging de laatste bus terug van het eindpunt. Door de sidetrack waren we aardig in tijdnood gekomen en hebben we het laatste uur bijna rennend afgelegd. Dit zorgde er wel voor dat we om 16.25 uur aankwamen en meteen de bus in konden.

En nu zit ik doodmoe achter de computer mijn belevenissen te schrijven...Bewegen lukt even niet meer op dit moment...Maar de kick achteraf maakt alle pijn en lijden goed!!!

Deze bikkeldag kun je bewonderen op:

http://picasaweb.google.nl/emmabeumer/HotWaterBeachMercuryBayRotoruaWaitomoRaglanTongariroCrossingTaupo#

http://picasaweb.google.nl/emmabeumer/TaupoAucklandPaihia#


xx,

Marlieke

  • 25 Januari 2009 - 05:15

    Emma Beumer:

    Lekker kontje vandaag hoor... kanjer dat je zo hard die berg op aan het hollen was... kon je niet bijhouden haha :)! Nog veel meer moois de komende weken voor de boeg! xxoo

  • 25 Januari 2009 - 07:50

    Linda:

    Hahaha wat een zware dag moet the Crossing geweest zijn zeg! Ikzelf had ook nog twee dagen spierpijn! Hier in Amsterdam druk aan het klussen voor het samenwonen, wordt erg mooi!

  • 25 Januari 2009 - 09:37

    Jonne:

    Zusje! Heel erg gaaf allemaal. De foto's zijn ook fantastisch. Dat gat waar je door moest abseilen is echt smal! Verder echt ziek om jullie bijna alleen maar bij het strand te zien.
    Leuk idee om lekker naar beneden te glijden. Er kan er ook maar een zo stom zijn he!;)
    Ga binnenkort mijn squashtraining weer hervatten. Ben in topvorm als je weer terug bent.
    Geniet van je laatste paar weken!
    Kusje!!!!
    PS: leuk blond meisje zit er in je "kiwi groep"!!;)

  • 25 Januari 2009 - 10:28

    Merette:

    Jeemig! Wat gaaf allemaal weer zeg! Geniet echt van je laatste weken, want hier is het echt koud... ik denk dat ik vandaag eindelijk 2 ipv 3 paar sokken aan hoef ;)

    Dikke zoen!

  • 25 Januari 2009 - 11:35

    Laurine:

    HAHAHAHAHA Die foto van jou terwijl je die koe aan t melken bent! Typisch! Super gave foto's schat! En kan me voorstellen dat je de verhalen niet kan onthouden, want t zijn ook zoveel gave dingen! Ga je nu even mailen dus hou t hier kort:D
    Dikke kus!

  • 25 Januari 2009 - 11:36

    Laurine:

    HAHAHAHAHA Die foto van jou terwijl je die koe aan t melken bent! Typisch! Super gave foto's schat! En kan me voorstellen dat je de verhalen niet kan onthouden, want t zijn ook zoveel gave dingen! Ga je nu even mailen dus hou t hier kort:D
    Dikke kus!

  • 25 Januari 2009 - 12:20

    Anke:

    Wat een heerlijk leven hebben jullie daar! Prachtige foto's. Zo'n grot met glimwormen lijkt me heel bijzonder. Hier is het gewoon saai weer, dus geniet daar nog maar even van de warmte. De laatste weken zullen wel omvliegen helaas. Kus

  • 26 Januari 2009 - 06:40

    Mo:

    Haha wat een mooie 'boer zoekt vrouw' foto :). Ik kan me voorstellen dat je soms niet weet wat je gedaan hebt. Die grot met glomwormen lijkt me bijzonder. Maar dat heb ik wel bij meer van jullie avonturen. Geniet van je laatste paar weekjes zon, warmte en vrij zijn.

    Kus, mo

  • 26 Januari 2009 - 11:07

    Laura:

    Hier heb ik maar een woord voor: jaloers! ;)
    Geniet nog van al het moois dat komen gaat!

    xx Laura

  • 27 Januari 2009 - 13:36

    Ron:

    ooooh ik wil ook weer, die crossing is echtsuper vet. Lekker een beetje joggen op een vulkaan, you sporty spice ;-) Nou in nederland is het ook weer top hoor, kan niet wachten totdat ik weer wegga (op wintersport!) Veel plezier nog, maar dat moet wel lukken volgens mij, ziet er gezellig uit. Ring of fire al gespeeld?

  • 27 Januari 2009 - 21:33

    Remko:

    Wederom mooie verhalen, geniet van de laatste weken! En waarom verbaast dat verhaal van het naar beneden rollen me nou weer niet..:)

    X remko

  • 31 Januari 2009 - 07:51

    Emma:

    shit... ga je missen als je straks weg gaat!!! xxxx

  • 08 Februari 2009 - 14:08

    Marianne:

    Hoi Marlieke,
    Wat een spannende belevenissen zo samen met Emma.
    Fijn dat jullie zo goed samen kunnen reizen.
    Maar jammer dat het einde van dit avontuur voor jou bijna teneinde is.
    Gelukkig heb je nog heel veel tijd om in de komende jaren nog meer van deze mooie wereld te zien.
    Geef Emma een dikke knuffel van mij en tot over een paar weken.
    Liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2009

The road to home

10 Februari 2009

Swing, bung (WH) y and swim

25 Januari 2009

Sandboarding, surfing, rafting,en...koeien melken!

15 Januari 2009

Great Ocean Road, Melbourne en NZ

06 Januari 2009

Geluksvogels!
marlieke

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 18568

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 10 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: