Swing, bung (WH) y and swim - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van marlieke jager - WaarBenJij.nu Swing, bung (WH) y and swim - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van marlieke jager - WaarBenJij.nu

Swing, bung (WH) y and swim

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg marlieke

10 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hoe kan je naast hiken nog intenser van de mooie Nieuw Zeelandse natuur genieten?

Dan ga je naar 'the adventure capital of the world' Queenstown, om te schommelen in een canyon (60 meter vrije val, 150 km/pu) en te bungy-en boven een rivier (134 meter hoog, derde hoogste in de wereld). Daarna ga je zwemmen in de zee zodra je dolfijnen ziet :)

Ja we hebben zeker genoten van de natuur met een scheutje adrenaline erbij!
De canyonswing was een goede voorproef voor de bungy. De eerste swing deden we een backwardse jump (eng!) en de tweede upside down, de rotsen komen errug snel op je af...

Daarna de bungy (met een nacht 'slapen' ertussen); 134 meter hoog is gewoon erg hoog. Maar, 3, 2 , 1 en...je springt gewoon (behalve als je Emma heet :)).

Gister reden we langs een baai waar de zeldzame hector dolfijn (keinste in de wereld) vaak is. Ze waren er, dus binnen een halve minuut lagen emma en ik in het ijs-en ijskoude water. Maar het was het waard!! De dolfijnen zwommen naast ons, ik kon ze aanraken als ik wilde. Eentje liet me schrikken, die spoot opeens water naast me omhoog...

Verder nog een mooie hike gedaan op de Franz Josef Gletsjer, een dag tussen metershoge ijsbergen gelopen, geweldig!!

Ook nog een mooi feestje gehad in 2 unieke accomodatie locaties van Kiwi. De eerste in River Valley (waar we met 32 man in 1 kamer sliepen), ontzettend chill hostel en heel mooi gelegen, daar moet ik terugkomen ooit! De tweede was in de Poo Pub van een 84-jarige man, het thema was 'Pimps & Prostitutes', we hebben ons best gedaan (zie foto's).

In het Abel Tasman National Park weer een dag gehiked, in een hut geslapen en een dag gekayakt waarbij je langs jonge zeehondjes vaart, supervet!

We zitten nu in een van de zuidelijkste steden ter wereld, Invercargill, waar ik dit berichtje kan typen omdat ik mijn wekker een uur te vroeg had gezet :(.

Nu naar de bus, over een paar dagen nog een afscheidsberichtje en dan moet ik helaas alweer richting ons koude kikkerlandje vliegen :(.

Foto's via picasaweb.google.nl/emmabeumer (de link lukt ff niet..)

xx,

Marlieke

  • 09 Februari 2009 - 21:19

    Anke:

    Wat fantastisch om zo onverwachts met dolfijnen te zwemmen,en dan nog wel gratis!!Kwam vast goed uit na al jullie dure excursies.Hier klettert de regen tegen de ramen, dus geniet nog even bewust van het lekkere weer daar. Veel plezier de laatste week en tot dinsdag (wij vinden het wel leuk om je weer hier te zien!!Maar begrijp heel goed dat voor jou het afscheid moeilijk zal zijn.
    Kus

  • 10 Februari 2009 - 06:42

    Mo:

    Een dolfijn met bijna mijn achternaam moet haast wel schattig zijn ;). Zelfs het einde van je vakantie is niet saai (maar wel gratis :)). Nou Chickie, geniet van je laatste weekje voordat je weer bij ons in dit mistroostige weer bent. Maar jij bent natuurlijk ons zonnestraaltje :P.

    Kus, mo

  • 10 Februari 2009 - 18:51

    Jonne:

    YES, mijn zusje komt weer bijna thuis. Gaan we een paar avonden foto's kijken en lekker dronken worden. Geniet van je laatste week.
    Dikke kussssssss!

  • 11 Februari 2009 - 09:14

    Patricia:

    Dat is een korte samenvatting van super veel moois en leuks! Owww.. wat was die bungy hoog!!! Pfff!!

    Veel plezier nog de laatste daagjes! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2009

The road to home

10 Februari 2009

Swing, bung (WH) y and swim

25 Januari 2009

Sandboarding, surfing, rafting,en...koeien melken!

15 Januari 2009

Great Ocean Road, Melbourne en NZ

06 Januari 2009

Geluksvogels!
marlieke

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 18566

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 10 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: