Great Ocean Road, Melbourne en NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marlieke jager - WaarBenJij.nu Great Ocean Road, Melbourne en NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marlieke jager - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road, Melbourne en NZ

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg marlieke

15 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Wat is het reizen in Australie snel gegaan!! De laatste week hebben we de Great Ocean Road met een gehuurd autootje gereden en Melbourne bezocht.

De great ocean road is zo ontzettend mooi dat je niet doorhebt dat je in de auto zit. Steile rotswanden, kliffen, azuurblauwe zee, gigantische golven, wilde koala's, de beroemde 12 apostelen, grotten en mooie stranden zijn zoal de dingen die je ziet :).

Op de weg terug naar Melbourne een dag in het Grampians Nationaal park geslapen, absoluut mijn favoriet van alle nationale parken in Australie!!
Bij het ontbijt staat er een kangaroo voor je neus en elke paar kilometer verandert het landschap volledig! Van steppe tot bossen en steile rotswanden. Paar supermooie hikes gemaakt daar, zie de foto's!
Helaas duurde de terugweg naar Melbourne iets langer dan we dachten en waren we te laat met de auto in te leveren. 'Gelukkig' mochten we hem toen de volgende ochtend om half 8 inleveren...

Melbourne is ook een geweldige stad!Relaxte sfeer, rare artistieke gebouwen en overal taartenwinkels!we sliepen in een onwijs chill en mooi hostel, heerlijk! Vanuit een skydeck de stad bekeken, supervet uitzicht. Ook Melbourne park bezocht, waar bijna de australian open beginnen. super jammer dat ik geen tijd heb om daar heen te gaan!

In Melbourne afscheid van ons reismaatje Ron genomen, we missen hem wel hier! Vanuit Melbourne zijn we naar Christchurch, Nieuw Zeeland gevlogen, mijn laatste bestemming van mijn reis alweer! We doen de Kiwi Experience, een bustour over beide eilanden. Eergisteren een walvistour gedaan en 3 potvissen gezien, wat een onwijs grote beesten!!!Vooral als ze naar beneden gaan duiken en hun staart verticaal boven het water uitsteekt is een supermoment! Daarna nog 'even' langs een groepje dolfijnen (rond de 300) gevaren. Ze zwommen mee met de boot en sprongen overal waar je keek rond, het leek wel een show uit het dolfinarium...

Vandaag in Taupo aangekomen met prachtig weer. Wat doe je dan? Een skydive natuurlijk :) !!
Op 15.000 feet (5 km) uit het vliegtuig gesprongen met mijn instucteur, wat je dan voelt kan ik niet beschrijven, wow!!!Je hebt nauwelijks tijd om zenuwachtig te zijn, hij duwt je gewoon het vliegtuig uit :). Ze hebben er een superleuke dvd van gemaakt, we lagen helemaal dubbel toen we onze koppen zagen ;).

Voor foto's, kijk op:

Dikke kus!

• 15 Januari 2009 - 08:59

Emma Beumer:

grote bikkel met je skydive... wow dat ik er net zo blij uitzag op het moment van springen ;) dik lachen die video haha

• 15 Januari 2009 - 09:00

Mo:

Zucht....;)

• 15 Januari 2009 - 09:00

Mo:

Zucht....;)

• 15 Januari 2009 - 09:29

Linda:

En toen was het weer zeker wel goed genoeg? Toen wij er waren was het weer te slecht om te springen :( Uiteindelijk maar in Abel Tasman de skydive gedaan!! Ook leuk hoor :)

Pfft wat raar dat jij zo kort na mij dezelfde dingen doet!! Maarre hoe kom je zo supersnel van Christchurch naar Taupo? Gewoon blijven zitten in de kiwi experience bus? ;)

• 15 Januari 2009 - 08:46

Elsbeth:

Jaloers!! Enjoy!

• 15 Januari 2009 - 10:56

Jonne:

Zusje, je hebt me een aantal uren geleden al lekker bijgepraat, maar toch weer super leuk om te lezen. MAandag over 5 weken mag je beginnen met werken, leuk!;)

Kusje!!

• 15 Januari 2009 - 14:14

Patricia:

Leuk leuk leuk leuk leuk!!!!!! En wat een stoere foto's van de skydive zeg! Wel grappig om de vulkanen met zo weinig sneeuw te zien, toen ik er was kon je er skieen! :)

Geniet nog lekker van Nieuw Zeeland, dat geweldige land!!

Liefs

• 15 Januari 2009 - 18:55

Anke:

Wat dapper die sky-dive, lijkt me niet echt wat voor mij! Ik neem aan dat je eerst een vrije val maakt voordat de parachute opengaat? En wat zijn jullie wanstaltig bruin!!! Geniet maar lekker, ook daar ziet het er allemaal prachtig uit.Kus

• 15 Januari 2009 - 18:58

Anke:

Wat geweldig die orka's en dolfijnen, en dan ook nog zo veel.Jullie zien zo wel heel veel beesten.
    Liefs

• 16 Januari 2009 - 16:02

Rini:

Wat een belevenissen. Niet blasé worden, hoor.
    Koala knuffels, xxx

• 16 Januari 2009 - 20:16

Remko:

Briljante foto's zeg en gaaf van de skydive!!!
    Ik ga nu doen wat jij elke dag doet, namelijk een borreltje drinken!

X Remko

• 17 Januari 2009 - 19:51

Renate:

Wow, echt heel cool allemaal. Ik ben zeker jaloers!!

• 18 Januari 2009 - 08:43

Ron:

Hola Chica,

Supermooi hoor dat jullie die skydive gewoon gedaan hebben. Mis jullie wel, maar zijn hier ook nog genoeg leuke mensen. Hoewel het in Alice Springs een beetje tegenviel. Was wel supermooi en echt australie met meer dan 40 graden. Geniet er nog van voordat je weer terug mag naar het mooie Nederland!

• 18 Januari 2009 - 15:03

Sara:

geniet elke keer weer van je fantastische verhalen en leuke fotos! geniet van alles wat je nog gaat meemaken en als je terug bent gaan we even bijpraten tijdens een oma-moeder-dochter eten. x